Verkopen op Amazon en BTW. Dit moet je weten

46  comments

2016-04-18_1223_001

Een minder interessant maar zeker niet onbelangrijk onderwerp is de verwerking van de BTW van verkopen via Amazon. Over de verkopen op Amazon is namelijk BTW verschuldigd, maar hoe zit dit dan?

De cruciale vraag is: Waar liggen je voorraden? In die landen dien je namelijk BTW af te dragen.

Fulfillment by Merchant

Wanneer je gebruik maakt van Merchant Fulfilled (je verstuurt zelf de producten naar de consumenten), is de kans groot dat je de goederen vanuit Nederland/België naar de klanten verstuurd. In dit geval ben je in Nederland/België BTW verschuldigd tot aan een omzetdrempel bedrag.Vanaf het moment dat je boven het drempelbedrag komt dien je BTW te gaan afdragen in het land waar je die drempel overschreden hebt. Dit wordt ook wel de wet op de afstandsverkopen genoemd.

Wat is dit? Volgens de site van de belastingdienst: Levert u in een jaar voor meer dan de onderstaande bedragen goederen aan particulieren, ondernemers die geen aangifte doen, of organisaties die geen ondernemer zijn? U moet dan het btw-tarief van het land van uw klant in rekening brengen. Dit doet u vanaf het moment dat uw omzet voor dat land hoger is dan het onderstaande drempelbedrag, voor de rest van het jaar en in ieder geval ook het volgende jaar.

Klik hier om drempelbedragen per land te bekijken

De bedragen waarnaar de belastingdienst refereert, verschillen dus per land en variëren van 35000 euro tot 100000 euro. Voorbeeld: Voor Duitsland geldt een drempel van 100000 euro. Tot een bedrag van 100000 euro omzet ex BTW aan particulieren in Duitsland mag de BTW in Nederland worden afgedragen. Lees: je kunt gewoon het Nederlandse BTW tarief hanteren. Ga je over het drempelbedrag van 100000 euro dan zal er in Duitsland BTW afgedragen moeten worden tegen het in Duitsland geldende BTW percentage. Hiervoor heb je een Duits BTW nummer nodig. Op de facturen dient in dit geval ook je Duitse BTW nummer te staan.

De wet op afstandsverkopen geldt niet voor leveringen aan BTW plichtige buitenlandse bedrijven. Deze bedrijven hebben recht op een 0% BTW factuur. Dit betekent dat als een Duits bedrijf via Amazon Duitsland een product bij je koopt, je deze klant moet voorzien van een 0% BTW factuur op zijn verzoek.

 

Fulfilment by Amazon

Maak je gebruik van Fulfilment by Amazon dan liggen de voorraden sowieso niet in Nederland/België. Je dient dus in principe altijd in een ander land BTW af te dragen.

Je kunt ervoor kiezen je voorraden in 1 Amazon land neer te leggen. Je maakt dan gebruikt van het Europen Fulfillment Network (EFN) van Amazon. In dit geval hoef je dus alleen in dit ene land BTW af te dragen. Nadeel is wel dat je cross border fees gaat betalen. Als een Spaanse klant iets koopt op Amazon Spanje en jij je voorraden in Duitsland hebt liggen, zal Amazon het product vanuit Duitsland naar Spanje sturen. De crossborder fees liggen tussen de 2 en 6 euro en zullen bij goedkopere producten een flinke impact op je marge hebben.

Wanneer je gebruik maakt van Pan European Fulfilment (PAN), geef je Amazon de vrijheid je voorraden over diverse landen te verspreiden. Jij stuurt ze naar 1 land en Amazon verdeelt ze over de diverse landen. Groot voordeel is dat je geen cross border fees meer betaalt. In dit geval zul je waarschijnlijk wel in meerdere landen BTW moeten afdragen.

Hoe kun je zien waar je voorraden liggen?

Ga naar Reports- Fulfilment by Amazon en kies aan de linkerzijde daily inventory history. Vervolgens kun je een rapport downloaden. In kolom k kun je vervolgens zien in welke landen je voorraad hebt liggen. In die landen dien je dan BTW af te dragen over de omzet die je in dat land hebt gerealiseerd.

Waar kun je zien welke omzet je per land hebt gedraaid?

Ga naar Reports- Payment – Date Range report. Selecteer de periode en kies voor monthly transaction report. Dit dien je wel voor ieder Amazon land apart te downloaden.

 

Hoe om te gaan met de Amazon fees

Amazon berekent provisie over de door hun geleverde diensten. Deze provisie bestaat uit de provisie per gerealiseerde verkoop en eventueel de Fulfillment by Amazon (FBA) provisie wanneer je gebruik maakt van hun FBA programma.  Aan het einde van de maand maakt Amazon een factuur met de totaalsom van de provisies van alle orders. Normaal gesproken zou je over deze provisie BTW moeten betalen die dan weer teruggevorderd kan worden. Op dit moment is Amazon echter een buitenlandse entiteit, waardoor je een 0% btw factuur kunt krijgen wanneer je een geldig BTW nummer kunt overleggen. De provisie wordt ingehouden bij de uitbetaling van je verkopen.

 

Een voorbeeld ter verduidelijking

Je verkoopt via Amazon Duitsland een keukenkraan voor 160 euro. De te betalen provisie bedraagt 12% op dit product.  Je draagt in Nederland btw af.

– De klant dient een factuur te ontvangen met een verkoopbedrag van 160 euro en een BTW bedrag van 27,77 euro. Deze 27,77 euro dient afgedragen te worden aan de belastingdienst.

– De verkoopprovisie over de order bedraagt 12% van 160 euro, wat neerkomt op 19,20 Euro. Amazon stuurt eind van de maand een 0% BTW factuur voor deze verkoopprovisie.  Als dit de enige order zou zijn, ontvang je derhalve een factuur met een bedrag van 19,20 euro.

– De provisiefactuur van Amazon hoef je echter niet te betalen. Zij trekken deze bedragen af van het uit te keren bedrag.
In dit geval zal Amazon 160 -19,2= 140,80 euro op je rekening overmaken. Hierbij heb ik geen rekening gehouden met de maandelijkse accountkosten van 39 euro. Deze worden 1 keer per maand ook van het uit te betalen bedrag afgehaald.

Ik hoop dat deze blog wat meer helderheid geeft inzake Amazon en BTW. Heb je aanvullingen of vragen, laat deze dan onder in het commentaarveld achter.

Op jouw Amazon succes!

Marco

PS. Deel dit artikel met jouw Facebook vrienden en -fans, LinkedIncontacten, en Twittervolgers  via de share knoppen hieronder, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Wil je een bewezen successtrategie volgen, bekijk mijn cursusaanbod dan eens.


Vond je dit een waardevol artikel?

         Schrijf je dan in om updates en nieuwe artikelen te ontvangen


Laat een reactie of vraag achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

  1. Hoe mag een factuur er uit zien die naar de Amazon klant gaat? Aangezien Amazon nogal streng is en wij niet teveel mogen prijsgeven over onze eigen website of webshop in communicatie met de klant. En als wij een standaard factuur zenden staat daar alles op. En dat kan ook volgens mij wettelijk gezien ook niet anders?

    1. Beste John,

      Ik stuur al 4 jaar de standaard factuur van ons bedrijf. Heb daar nog nooit commentaar op gehad en wettelijk gezien moet een factuur inderdaad ook aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zelfs Amazon kan daar niks aan veranderen 🙂

      gr Marco

  2. Wanneer je gebruik maakt van FBA dan gelden deze drempel bedragen niet. Ze kijken vanaf waar je spullen worden verzonden, ligt je voorraad in Duitsland zal je direct Duitse BTW moeten rekenen en afdragen.
    Ik vraag me af of je een bedrijf weet dat gespecialeerd is in het regelen van BTW zaken in het buitenland?

    1. Beste Bas,

      Als de goederen vanuit Nederland naar een Duits FBA center worden gezonden hoef je bij mijn weten geen BTW af te dragen in Duitsland maar gewoon in Nederland.
      Een partij die je verder kan helpen is de AC gruppe in Duitsland. Het beste kun je dan eerst schakelen met D’export. Zij hebben zeer goede contacten met deze partij. Ik zou in ieder geval niet kiezen voor een accountant die net over de grens in Duitsland zit. Die vragen namelijk de hoofdprijs voor dit soort zaken.

      gr Marco

  3. Ik ga producten verkopen via FBA maar dan in de US,
    De producten worden vervaardicht in China en dan verzonden naar Amerika, eenmaal in de US worden ze weer verzonden naar verschillende staten met FBA warehouse centers. Ik heb dus zometeen Nexus in verschillende staten (afhankelijk van waar mijn product allemaal opgeslagen gaat worden door amazon)

    Heeft er hier iemand enig idee of er een speciale manier van werken is met de belasting in Amerika vanuit nederland?

    Ik ben dus een Nederlands bedrijf (alleen ingeschreven in de KvK van Nederland) dat producten laat maken in China die verkocht worden door Amazon.com

    Gr. Mario

    1. Beste Mario,

      Je zult in de VS salestaxes moeten gaan afdragen. Sommige staten vereisen dat je hiervoor een Federal ID nummer hebt. Dit kost je eenmalig circa 500 euro. Voor het doen van je salestaxes kan taxjar.com adviseren. Zij maken het zeer eenvoudig om je salestaxes te doen.

      gr Marco

  4. “De wet op afstandsverkopen geldt niet voor leveringen aan BTW plichtige buitenlandse bedrijven. Deze bedrijven hebben recht op een 0% BTW factuur. Dit betekent dat als een Duits bedrijf via Amazon Duitsland een product bij je koopt, je deze klant moet voorzien van een 0% BTW factuur op zijn verzoek.”

    Als een duits bedrijf vraagt om een factuur met 0%, wat moet ik dan factureren?

    De aankoop was bijvoorbeeld € 100,- (incl. btw)

    Moet ik dan € 82,65 factureren met 0%, dus dan moet de klant geld terug hebben?

    Of gewoon € 100,- met 0%?

    1. Beste Bram,

      Als jij het product op Amazon voor 100 euro aanbiedt, dan is dit inclusief BTW. Je zult derhalve 82,65 euro moeten factureren met 0% BTW.

      gr Marco

  5. Je schrijft dat een Duits bedrijf dat via Amazon Duitsland een product bij mij koopt, van mij een factuur met 0% btw op verzoek, van mij moet ontvangen. Dat is duidelijk. Moet ik hem dan, na verificatie, het btw bedrag terugbetalen?

    Deze vraag is eigenlijk een aanvulling op de vraag van Tijs van 9 juni 2016

  6. Hey Marco uitstekende blog, maar ik heb nog 1 vraag.
    Heb je een BTW nummer nodig om iets te kunnen verkopen op Amazon?
    Alvast bedankt. MVG

  7. Beste.
    Willen gaan beginnen met amazon, tot nu toe verkopen we vanuit fysieke winkel en custom online shop. Als een amazon klant artikel retourneert hoe gaat amazon daar dan mee om? Word dan alsnog percentage gevraagd-berekend. Graag je reaktie

      1. Beste,

        Hoe kan je facturen naar iedereen versturen bij fba? Wij doen toch al gauw meer dan 20.000 orders per jaar alleen op amazon.de

        Ik ga echt niet bij iedere klant kijken of het een particulier is of bedrijf (controleren) en dan een mailtje sturen met de juiste factuur met get juiste btw percentage. Dat is gekkenwerk. Hoe los je dat op?

  8. Beste Marco,

    Als je gebruikt maakt van Amazon fba, heb je toch verder helemaal niks met facturen te maken? Dat wordt toch allemaal door Amazon zelf geregeld?

    Mvg Ronald

    1. Beste Ronald,

      Ook als je FBA gebruikt ben je verantwoordelijk voor de facturen. Jij blijft de eigenaar van de goederen en zult een factuur moeten kunnen sturen als een klant erom vraagt.

      gr Marco

  9. Hoi Marco,

    Een aantal zaken worden steeds duidelijker, bedankt daarvoor.

    Als een Nederlands bedrijf producten uit China besteld, en laat verzenden naar Amazon Duitsland.
    Hoe zit het dan met invoerrechten?

    Hier hebben we toch ook mee te maken?

    Bedankt zover.
    Gr. Niels

    1. Hoi Niels,

      Bij import van buiten de EU krijg je inderdaad te maken met invoerrechten. De hoogte van de invoerrechten zijn afhankelijk van het soort product en waarde van de goederen. Als je vaker gaat importeren van buiten de EU adviseer ik je een btw verlegging aan te vragen. Je hoeft de btw over de import dan niet voor te schieten, hetgeen natuurlijk prettig is voor je liquiditeiten.

      gr Marco

  10. Goedemiddag,

    Er is 1 ding mij nog niet helemaal duidelijk m.b.t. de belastingen en daarom heb ik er een vraag over. Als ik gebruik maak van FBA en mijn product ligt in Duitsland en wordt daar verkocht, maar ik zit onder de drempel van 100.000 euro, dan hoef ik geen btw af te dragen in Duitsland. Moet ik dan wel btw afdragen in Nederland alsnog?

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Juliette

    1. Beste Juliette,

      Als je gebruik maakt van FBA moet je vanaf het moment dat je producten in Duitsland op voorraad legt, in Duitsland BTW afdragen. De drempel geld alleen als je vanuit Nederland de goederen aan Duitse consumenten gaat leveren.

      Gr Marco

  11. Hallo Marco,

    Helder stuk. Graag je advies over het volgende:

    Ik ben van plan een product te verkopen en me te richten op de Amerikaanse markt omdat ik denk dat hier meer kansen liggen voor mijn marketingstrategie. De producten die ik zal gaan verkopen komen uit China. Ik vraag me bijvoorbeeld af of het realistisch is om mijn voorraden naar Amerika toe te sturen, of er een andere manier is om producten aan consumenten in Amerika te leveren en de voorraden in Duitsland te houden, of misschien in Engeland?

    En, kun je bestellingen die worden gedaan via je website koppelen aan Amazon?

    Ik hoor graag wat jouw kijk hier op is.

    Alvast bedankt,

    Sophi

    1. Hoi Sophi,

      Mijn advies zou zijn alle producten gelijk vanuit China naar een warehouse in USA te laten brengen. Wij doen dit al jaren zonder problemen. Een partij die hierbij kan helpen is flexport.

      Als er bestellingen op je website plaatsvinden, kun je amazon de producten aan klanten laten versturen. Dit heet een multichannel fulilment order. Deze kun je in het amazon seller central systeem eenvoudig aanmaken.

      groeten Marco

  12. Hoe zit het met de verzendkosten als je onder Amazon Prime gaat werken. Wie betaald deze kosten?
    En kan ik ook bepalen dat verkoop van een product alleen in Duitsland plaatsvind? Dus andere landen uitsluiten?

    1. beste Jeffrey,

      De verzendkosten worden door amazon betaald.
      Je kunt het inderdaad ook zon instellen dat je producten alleen in Duitsland verkocht worden.

      Groeten Marco

  13. Dag Marco,

    Bedankt voor het heldere artikel. Stuur jij standaard een factuur naar de klant of alleen als de klant erom vraagt? Versturen gebeurt via platform van Amazon. En zijn klantgegevens dan makkelijk te laden? Hoor het graag. Mvg Margot

    1. Beste Margot,

      Een goedkope tool die ik hiervoor gebruik is easybill.de. Ik verstuur alle klanten automatisch een factuur middels deze tool.

      Gr Marco

  14. Hoi Marco,
    Mijn zoon heeft bedacht via Amazon geld te verdienen en heeft een product gekocht ver onder prijs waarvoor het nu op Amazon staat (ca. 20%). Het gaat om een product dat alleen een technisch bedrijf waarschijnlijk interessant vindt.
    Bij het te koop aanmelden van het product loopt hij echter tegen de btw vraag aan. Kan hij het tegen 0% btw aanbieden (mits hij het aan een BTW plichtig buitenlands bedrijf verkoopt)? En zo niet, indien hij wel btw moet rekenen, moet hij dan een btw-nr of KVK-nr regelen?
    Groeten, Peter.

    1. Beste Peter,
      Mijn advies is om altijd als bedrijf te gaan verkopen op Amazon. In dit geval heb je altijd een KVK en BTW nummer nodig. Het BTW nummer krijgt je gelijk van de KVK als je je daar inschrijft. Ook als je een 0% btw factuur aanbiedt aan een zakelijke buitenlandse klant dien je zelf een BTW nummer te hebben.

      Gr Marco

  15. Hoi Marco,

    Als je als Nederlander op Amazon USA verkoopt via FBA, betaal je dan per product BTW, sales tax, of VAT? En hoeveel bedraagt dit percentage?

    Met vriendelijke groet,

    Giel

  16. Dag Marco,

    Ik zou graag willen verkopen in de UK als FBA (ikzelf ben van België), klopt het dat ik onderstaande dingen nodig heb en wat mis ik eventueel om compleet van start te kunnen gaan? ;
    1) moet ik een private limited company registreren? (https://www.gov.uk/limited-company-formation)
    2) heb ik een businessbank nodig in de UK en welke zou je aanraden?
    3) heb ik een boekhouder nodig vanuit de UK zelf of kan dit evengoed een boekhouder vanuit België zelf zijn?
    4) Heb je een verzekering van de UK nodig voor zowel het kleine bedrijfje als voor het product zelf?

    Alvast super bedankt!

    Groeten Josie

    1. Beste Josie,

      Mijn antwoorden:
      1) Nee, je kunt gewoon met je Belgische bedrijf starten op Amazon
      2) Heb je niet nodig. Je kunt een Belgische rekeningnummer gebruiken. Echter zou ik wel adviseren om ook een gratis account bij worldfirst aan te maken. Scheelt je aanzienlijk op de conversie van ponden naar euro’s.
      3) Als je belgische boekhouder weet hoe het werkt in de UK, dan kan hij het prima doen.
      4) Verzekering is niet verplicht maar ik zou wel een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.

      gr Marco

      1. Dag Marco,

        Heel erg bedankt voor je snelle antwoord!

        Je antwoord op mijn 2e vraag dat ik een belgisch rekeningnummer kan gebruiken, dan veronderstel ik niet mijn persoonlijke rekeningnummer? Raad je aan een aparte rekening te openen of kan je evengoed bv een mastercard gebruiken van bpost?
        Ik geraak er niet aan uit of ik wil verkopen in de UK, US, .. wat raad jij aan als de beste markt uit uw ervaringen?
        Mijn laatste vraag wat heb je nu eigenlijk precies echt nodig om een account te starten zoals een rekeningnummer, bedrijfs e-mail, .. er is hier zo weinig info over te vinden :/ ..

        Alvast bedankt!
        Groeten Josie

        1. Hoi Josie,

          Ik raad aan een zakelijk rekeningnummer te gebruiken. Ik heb geen ervaringen met een mastercard van Bpost, maar als dat alleen een creditcard is, heb je daarnaast ook een rekeningnummer nodig.
          Ik zou persoonlijk op dit moment kiezen voor Amazon Duitsland. Ze hebben daar een marktaandeel van 46% en de concurrentie is een stuk kleiner dan in USA. Je moet er rekening mee houden dat als je in USA begint je marketing kosten tot wel 3 keer zo hoog kunnen zijn als in Europa.
          In mijn boek “Verover Europa via Amazon” staat alles wat je nodig hebt om een account op Amazon te openen.

          Groeten Marco

  17. Hi Marco,

    Ik heb producten verkocht op amz DE, mijn producten werden vanuit Polen en Tjechie verzonden naar duitse amazon klanten, moet ik dan in Duitsland BTW afdragen?

    Groet Gijs

    1. Hoi Gijs,

      Officieel moet je dan BTW afdragen in Polen en Tjechië. Echter zou ik het eenvoudig houden en BTW in Duitsland afdragen. Als je wilt voorkomen dat je voorraden in Tjechië of Polen terechtkomen dan kun je dat instellen via Settings –Fulfilment by Amazon – Crossborder Fulfilment Settings. Daar kies je dan voor Duitsland.

      Groeten Marco

  18. Hi Marco,

    Allereerst dank voor de uitleg op de site. Het is een helder verhaal.
    Ik ben mijn aan het orienteren om te verkopen op Amazon US. Na goede verhalen wil ik daar een begin mee gaan maken. Ik heb daar wat vragen over.

    1. Ik zag dat je een tip gaf voor taxjar. Welke belastingen betaal je in Nederland nog als je alleen verkoopt op Amazon US? Draag je dan alleen omzet belasting af?
    2. Heb ik naast een kvk nummer, een belasting nummer nodig? Zet ik hier een bedrijf op met daarbij de keuze van bedrijfs structuur als een eenmanszaak of bv.
    3. Heb ik alle bedrijfsgegevens nodig voor ik begin? Of kan ik al beginnen met het verkopen tijdens het oprichten van het bedrijf?
    4. Wat factureer ik aan het NL bedrijf? De verkopen vinden in het buitenland plaats.
    5. Wat is een advies qua bank rekening om Amazon US te laten betalen. Kan dat een NL bank rekening, US bank rekening of UK bank account zijn?

    1. Hoi,
      1) In Nederland draag je alleen nog winstbelasting af. In USA betaal je salestaxes (Amerikaanse variant BTW)
      2) Als je in Nederland een bedrijf opricht bij de KVK krijg je automatisch een BTW nummer. Dit werkt hetzelfde voor een BV en eenmanszaak. Welke vorm beste voor jou is kan ik zo niet zeggen.
      3) Tegenwoordig kun je een eenmanszaak en BV heel snel oprichten in Nederland. Ik zou persoonlijk even wachten totdat alles ok is.
      4) Als je als Nederlands bedrijf in USA gaat verkopen valt alle omzet automatisch in je Nederlandse bedrijf.
      5) Ik zou via worlfirst.com een USA rekening openen. Is binnen half uur opgericht en hiermee bespaar je zeker 2% aan valutatransactie kosten.
      gr Marco

  19. Beste Marco. Sinds ruim een jaar biedt Amazon ook Amazon VAT services aan voor 400 euro per jaar per land. Die prijs klinkt heel competitief. Heb je hier ervaring mee? Zou jij dit aanraden voor de BTW aangifte in Duitsland en in de rest van Europa?

  20. Marco ik ga een Amazon FBA opzetten in de UK. Alleen ik begrijp het belasting proces nog niet volledig. Ik hoop dat jij mij hierbij kan helpen ik heb een aantal vragen.

    1) Hoe regel je btw in de UK. Moet ik me dan inschrijven in de KVK van dit land of kan enkel een VAT-nummer voldoende zijn?

    2) Wat is de makkelijkste en goedkoopste optie om mijn belasting te regelen en beheren als ik via Amazon FBA in Engeland?

    3) Wanneer ik 0 verkopen in Nederland doe en mijn producten hier niet komen is er dan nog sprake dat ik een KVK registratie aan moet vragen>

    1. Hoi Bart,
      1) Als je je ingeschreven hebt bij de Nederlandse KVK volstaat een BTW nummer in de UK
      2) Mijn ervaring is dat je dit in de UK prima zelf kunt doen. De aanvraag zou je eventueel kunnen doen via simplyvat.com
      3) Je zult of in de UK of in NL je bedrijf moeten inschrijven. Als je je bedrijf in Nederland inschrijft dan zul je ook een BTW aangifte in NL moeten doen. Deze zal dan in dit geval 0 zijn.

      Gr Marco

  21. Hallo Marco,
    Heb een vraag over Amazon FBA.
    Als je als Belgische eenmanszaak met een BTW-nummer goederen importeert vanuit China en rechtstreeks laat leveren naar Amazon Warenhuis in Duitsland, heb je dan een EORI nodig en ook een Duits BTW (vat) nummer om in orde te zijn met douane ?
    bedankt alvast,
    mvg
    Milo

    1. Hoi Milo,

      Voor de import heb je een EORI nummer nodig. Voor de inklaring zelf heb je geen Duits BTW nummer nodig, Belgische BTW nummer is goed. Echter, zodra je goederen in Duitsland op voorraad legt zul je wel een Duits BTW nummer moeten gaan aanvragen.

      Groeten Marco

  22. Ik heb dit hele forum even doorgelezen. Begrijp ik het volgende goed?
    Als ik al mijn inventory naar Duitsland stuur, en dit wordt verkocht in bijv. Engeland. De artikelen worden dus verzonden vanuit Duitsland naar de klant in Engeland. Dan moet ik BTW betalen in Duitsland voor de bestellingen die in Engeland worden bezorgd.

    1. Hoi Moniek,

      Klopt inderdaad. Pas als je het drempelbedrag van afstandsverkopen naar UK overschreden hebt, dien je in UK belasting af te dragen.

      gr Marco

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}